sobota, 24 stycznia 2009

serce liturgii



Czym jest liturgia jak nie sercem Kościoła, a więc też sercem człowieka. Brat Moris, mały brat od Jezusa powiedział, że granice Kościoła wytyczone są przez nasze serca. A więc o liturgii też tak możemy powiedzieć.
Na ile liturgia wypełnia moje serce? Na ile Bóg wypełnia moje serce. Liturgia to czyn przede wszystkim Boga - czyn w stronę człowieka, dar dla człowieka - nic więcej Bóg nie może nam dać ponadto co daje nam w liturgii - bo może nam coś więcej dać niż siebie samego - Bierzcie i jedzcie, bierzcie i pijcie! I gdy weźmiesz te słowa na serio to Twoje życie nabierze innego sensu - świętego sensu!
Gdy Twoje serce wypełni liturgia, a przecież to jest najświętsza rzecz i rzeczywistość na świecie to wtedy możesz powiedzieć- z odwagą - z podniesioną głową:
Jego Ciało w moim ciele
Jego Krew w mojej krwi
Jego Serce w moim sercu
Jego Życie w moim życiu
itd. itd....

Gdzie jest serce moje? Gdzie jest serce twoje?

Zawsze gdy tęsknię
zawsze gdy szukam
gdy kocham

.... tam jest Bóg!


który przychodzi do mnie, by dać mi Siebie - bez reszty - do końca!

1 komentarz:

Marvell pisze...

Otóż to! Liturgia sercem modlitwy Kościoła.. Chrześcijaninowi który nie jest w stanie pokochać liturgii [a w obecnych czasach ma wręcz pełen wachlarz możliwości co do rytów czyli sposobów sprawowania liturgii] bardzo ciężko będzie odnaleźć się we wspólnocie, modlitwie i Wierze w autentyczność Dobrej Nowiny..